الفيلم التوعوي “غدًا لم يأت أبدا” لزينوفر فاطمة
فنون وسينما

الفيلم التوعوي “غدًا لم يأت أبدا” لزينوفر فاطمة

أعلنت شركة زين فيلم برودكشن Zen Film Productions عن اطلاق الفيلم الجديد “غدًا لم يأت أبدا” Tomorrow Never Came ، وبذلك تواصل الشركة مساعيها في انتاج افلام “اعلان الخدمة العامة” من خلال انتاج هذا العمل الجديد، لتضيف زينوفر فاطمة الرئيس التنفيذي للشركة والمنتجة السينمائية فيلما جديدا إلى قائمتها المتميزة من الأفلام الهادفة والمفيدة للمجتمع.

وتدور قصة الفيلم القصير حول طبيبة تجد نفسها في خليط من المشاعر والأحاسيس المتناقضة عندما تغير جائحة الفيروس التاجي حياتها، ويهدف الفيلم بشكل عام إلى تسليط الضوء على التجارب والعواطف والمصاعب التي يواجهها الأطباء خلال هذه الأوقات العصيبة، وتلعب زينوفر دور البطولة الرئيسية في الفيلم.

ويأتي هذا الفيلم بعد فترة وجيزة من إصدار زينوفر للفيلم القصير “أمل” الذي ركز على الاكتئاب خلال انتشار فيروس كورونا، خاصة عند أولئك الذين فقدوا وظائفهم أو لم يكونوا مع أسرهم، ورغم ذلك تغير زينوفر هذه الأفكار السلبية وتساعد على تحويلها إلى أفكار إيجابية من خلال اعطاء جرعات من الأمل، وقد تم استقبال الفيديو بشكل جيد من قبل الجمهور.

في الفيلم الجديد، تأمل زينوفر في تقديم فيديو اعلان خدمة عامة جديد مع  تسليط الضوء هذه المرة على أبطال الرعاية الصحية الذين أنقذوا ملايين الأرواح، سواء من كوفيد 19، أو من الأوبئة الأخرى.

وبهذه المناسبة تقول زينوفر فاطمة :”لقد رأيت العديد من الأفلام والفيديوهات الدعائية في الأشهر القليلة الماضية، لكن أي منها لم يركز على الأطباء الذين وضعوا حياتهم وحياة عائلاتهم على المحك حتى يتمكنوا من التأكد من سلامتنا وصحتنا، هذا الفيديو أقدمه لجميع الأطباء الذين أظهروا لنا ما يعنيه حقًا أن نكون أبطالا، كما ينصح الفيلم الجمهور بالبقاء آمنًا لأن الخطر لم ينته بعد، فنحن بحاجة إلى إيجاد التوازن ما بين العودة إلى الحياة الطبيعية والحفاظ على السلامة أيضًا، مما يسهل أيضًا عمل الأطباء، الذين يفعلون الكثير لنا، وعلينا أن نرد لهم الجميل”.

لمعرفة المزيد حول مشاريع زينوفر فاطمة الحالية والمستقبلية يرجى زيارة صفحاتها على مواقع التواصل الاجتماعي:

انستغرام: Zenofar_fathima

فيسبوك: Zen.Today_dxb

 


TOMORROW NEVER CAME PSA IS A CINEMATIC JOURNEY OF WHAT

IT’S LIKE TO BE A DOCTOR IN THE ERA OF THE CORONAVIRUS

Zen Film Productions is now set to continue their filmmaking endeavors as well as add on to their collection of public service announcements with Tomorrow Never Came. The story of Tomorrow Never Came revolves around a tale of a doctor, played by Zen Film Productions CEO and filmmaker Zenofar Fathima, who finds herself in an emotional dilemma when the Coronavirus pandemic changes her life. The musical PSA is short and succinct, aiming to especially shed light on the experiences and roller coaster of emotions faced by doctors during these trying times.

The PSA comes shortly after Zenofar released the Hope PSA that focused on depression and suicidal tendencies of many during the Coronavirus, which resonated with those who had just lost their jobs or couldn’t be with their families, resulting in negative thoughts and a worsening mental well-being. However, Zenofar changes these negative thoughts and helps to channel them in a method that breeds positivity, advising audiences to find that one reason to live. The video was well received by the general public, and gave audiences of all ages and backgrounds a ray of hope.

With Tomorrow Never Came, Zenofar hopes to create a narrative that also resonates with the people. However, this time the focus is on the healthcare heroes who have saved millions of lives, whether it be from COVID-19, or other epidemics and pandemics.

“I’ve seen many films and PSAs in the past few months, but I haven’t quite seen anyone acknowledging doctors, who have put their lives and their family’s lives on the line just so they can make sure we are safe and healthy. This PSA is dedicated to all the doctors who have shown us what it truly means to be a hero. The film also advises the general public to stay safe as the danger is still not over.

We need to find a balance between going back to normal and also staying safe, which also makes a doctor’s job easier. They do so much for us, and we must do this for them”, says Zenofar. The PSA has been recently shot and is set to be released very soon. For more updates on Tomorrow Never Came and Zenofar’s future projects, check out Zenofar Fathima’s official Instagram @zenofar_fathima or Facebook @Zen.Today_dxb. Social media pages.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *